Voiko keskenmenon jälkeen puhua kiertopäivistä? No, minä ainakin aion puhua. Koska keskenmeno tapahtui joskus tiistain ja keskiviikon välissä, niin en osaa tarkalleen laskea kiertopäivää. Mutta eipä sillä tällä kertaa taida olla väliä, sillä epäilen, etten ovuloi tässä kuussa ylipäätään. Sen verran hellänä tuo alavatsan seutu on edelleenkin. Ja edelleenkin tahdon mainita siitä, että olen voinut päivittäin fyysisesti pahoin, vaikkei raskaustestit olekaan enää näyttäneet plussaa. Olisikohan vain närästystä?

Ollaan harrastettu joka toinen päivä, ja tänään olisi taas vuorossa harrastusta illalla. Saa nähdä onko vieläkin paikat kipeänä.. Mieheni sanoi, ettei paikat tuntuneet ihan samoilta kuin aikaisemmin. Olisikohan jotain vielä turvoksissa siellä? Koska ei ole mitään särkyä, niin en viitsi hakeutua lääkäriin. Olen mitannut lämpöjä sen varalta, että olisi jokin tulehdus päällä, kun näin väsyttää, mutta lämmöt ovat suht normaalit. Minulla on tosi matala keskilämpö tavallisesti - 35,5:n paikkeilla. Eilen oli 35,7:n ja 36:n väliltä. Ei voi sanoa lämmöksi vielä noin pieni nousu.

Nyt jänskätään myös ystäväni synnytystä. Loppuviikosta on laskettu aika, ja vauva on kuulemma lähtökuopissa. Toivotaan, että pikkuinen tulee ulos pian, sillä paino kuulemma on jo nyt aika reilu..

Lueskelin muuten yhden sivuston keskenmenokokemuksia, joita oli saanut lähettää sisään. Ehkä se onkin ihan normaalia, että tätä asiaa surraan. Olen vähän hävennyt sitä, että olen ottanut nämä todella varhaista keskenmenoa aika itkuisesti vastaan. Siis vielä päiviä myöhemmin on välillä sellainen olo, että elämä ei taidakaan voittaa. Ei ainakaan minun kohdussani. Mutta monet ovat ottaneet sen vielä rankemmin. Ja rampanneet lääkärissä, vaikka raskausviikkoja tosiaan ei ole kertynyt melkein yhtään. Itse en siis ole käynyt lääkärissä kummastakaan tapauksesta, kun ei näille oikein voi mitään tehdä. Miksi siis mennä sinne tuhlaamaan toisten aikaa, kun varmaan on sairaampiakin ihmisiä, jotka tarvitsevat heitä?

Mutta jos kolmas kerta menee kesken, niin lupaan mennä. Tai jos paikat eivät pian lopeta olemasta hellänä.