Tämä uusin, ja edelleen jatkuva raskaus on tehnyt minulle sen, että seuraan kehoni tuntemuksia tosi tarkasti. Odottelen edelleen pahaa oloa, sillä sitä ei ole oikein kunnolla vielä ilmennyt. Siitä saisin vähän vahvistusta tähän raskauteen. En nimittäin tunne itseäni ollenkaan raskaaksi vielä. Varmasti tämä on hyvin normaalia vielä tässä vaiheessa, mutta jollain lailla tahtoisin jotain fyysisiä vahvistuksia sille, että tosiaan olen raskaana. Viimeisestä testistä alkaa olla reilu viikko, joten muisti alkaa jo tehdä temppujaan. Olen ehtinyt jo miettiä, että olikohan siinä testissä tosiaan kaksi viivaa, vai olenko vain kuvitellut.

Mutta tässä on oireita tai tuntemuksia, joita olen tähän mennessä tuntenut:

- rinnat ovat kipeät, kun otan rintsikat pois tai teen yllättäviä/rajuja liikkeitä
- olen väsynyt
- minulla on flunssa, tänä yönä tuntui melkein kuin kurkku olisi ollut menossa umpeen, yskittää tällä hetkellä niin kovaa, että vatsalihakset ovat kovilla. Tämä vähän pelottaa masun kannalta, mutta olen kyllä sen verran lueskellut netistä, ettei raskaus sen takia pitäisi mennä kesken.
- ja tietty suurin "oire" on että menkat ovat nyt reilut pari viikkoa myöhässä (vaikea sinänsä sanoa paljonko myöhässä, kun viimeiset menkat olivat varhainen keskenmeno)

Nyt sitten odottelen pahaa oloa. Tietenkään en toivo mitään kauheaa pahaa oloa, mutta jos vähän olisi sitäkin, niin ehkä oikeasti tajuaisin olevani raskaana. Aamulla suihkussa kyllä oli hieman paha olo. Ja eilen autossa, kun lähdettiin vähän kauemmas ajelemaan. Mutta ei mitään selkeää pahaa oloa, vaan enemmänkin kevyitä pahan olon aaltoja, joita minulla on muutenkin, kun on herkkä vatsa ja paljon närästystä.

Viikonloppuna on luvassa juhlat joissa juodaan ainakin viiniä ja kuohuviiniä. En ole vielä miettinyt valmiiksi koottuja selityksiä. Ehkä en selittele mitään, vaan otan skumppalasin käteen ja kaatelen sitten mieheni lasiin siitä. Tai sitten olen kuskina, vaikka silloinkin se pakollinen skumppalasi pitäisi juoda.

Vinkkejä otetaan vastaan..