Miksei ole olemassa joku laki siitä, paljonko saa raskaana ottaa tehtäväkseen? Nyt olen taas haalinut sellaisen määrän hommia tuleville parille viikolle, että oksat pois:

1) muutto - me muutetaan 8.12. (tavarat) ja 15.12. (itsemme), ja siinä välissä asumme isäni vuokramökissä maalla - muutta merkitsee myös pakkaamista. paljon, kun on asunut monessa paikassa ja moneen eri otteeseen hankkinut uusia tavaroita jne.

2) kuoro - joulukonsertti on 11.12. johon olemme kerran kunnolla harjoitelleet laulut läpi (ja senkin meinasin missata, kun olivat unohtaneet ilmoittaa minulle), joka siis vaatii opettelemista jne.

3) joulujuhlat kotiseutuyhdistyksen kanssa - minä pöljä menin sanomaan, että olisi tosi kiva järjestää joulujuhlat perinteiseen tapaan, mitä ei ole järjestetty pariinkymmeneen vuoteen (eli ei lapsuuteni jälkeen), ja tämä tarkoittaa, että minä saan aika paljon vastuuta myös tässä - ja juhlat ovat muuttopäivänä 8.12.

4) pakkausta, töitä, serkun perheen vierailu, pankkiasioita, oman asunnon myynti (siis varsinainen kaupanteko, sopimus on jo tehty), talon osto (paperit valmiina, pankkiasiat sen jälkeen, kun saan asunnon rahat)

Ja jo tämän viikonlopun menot olivat aika rankka kokemus minulle. Ei ehditty nimittäin kauheasti levätä, vaan mentiin paikasta toiseen ja kolmanteen hoitamaan asioita kuntoon. Ja pakattiin siinä välissä.

Keskiraskauden hyvä energinen olo on kyllä päällä, sillä muuten en olisi hoitamassa näitä asioita, mutta nyt kyllä kroppa vähän protestoi. Sanoin jo miehelleni, että jos olo on yhtä vetämätön vielä huomenna, niin jään suosiolla kotiin töistä. Töissä on nyt sellainen vaihe, että voisin juuri saada mahtumaan pari sairaslomapäivää, ilman että kaikki kaatuisi päälle. Ja minä olen legendaarinen siitä, että otan vastaan taudit juuri silloin, kun minä ne ehdin hoitamaan pois alta, ilman että työ siitä kärsii. Tai urheilu - yhdeksän vuoden aikana, jolloin olin (8 vuotta niistä ainoa) maalivahtina, en missannut pelin peliä sarjamatseista. Muita pelejä missasin, mutta en koskaan tärkeitä matseja..