Olen muutaman viikon nyt joutunut olemaan paikallani. Tämä vuoksiko olen ruvennut portaissa puuskuttamaan enemmän? Vai ollaanko jo siinä vaiheessa raskautta, että vauva painaa keuhkoja? Olen tottunut jaksamaan aika hyvin, urheilija kun olen. Ei minulla aina mikään huippukunto ole ollut, mutta olen sentään liikkunut kerran-pari viikossa todella aktiivisesti. Sen luulisi auttavan kunnon ylläpitämisessä, ellei kohentamisessa. Normaalit liikkumiset tietenkin tuohon päälle. Nyt en ole kuitenkaan liikkunut, kuin vähän talon sisällä, sekä koiran kanssa muutaman kerran päivässä myös pihalla. En siis ole käynyt koiran kanssa lenkillä, vaan ihan kymmenen minuutin "asioilla". Odotan innolla sitä, että päästäisiin lastenvaunujen kanssa kiertämään uutta kotialuettamme. Epäilen, etten pääse ennen sitä liikkumaan paljoakaan, ja vähän olen huolestunut kunnostani synnytyksessä. No, ei siinä muu auta, kuin sisulla työntää lapsi ulos, jos kunto pettää. Ja hyvin voikin pettää, jos en paljoakaan saa liikkua viiteentoista viikkoon. Hohhoijaa. Mökkihöperöksi tässä tulee, mutta olkoon. Lapseni takia makaisin vaikka sairaalassa monta kuukautta, jos olisi tarve.

Tänään lähdetään miehen kanssa Ikeaan. Ajattelin ensin, etten ehkä jaksa lähteä, mutta olen istunut täällä talollamme nyt muutaman päivän työn parissa, ja pakko sanoa, että lähden ilolla muualle tuulettumaan. olkoon, että joudun ehkä istuskelemaan jonkin verran lepäilemässä esittelysohvilla jne. Onhan siellä isumapaikkoja vaikka kuinka paljon.

Koira joutuu ekaa kertaa jäämään kotiin yksin. Saa nähdä mitä tuhoa se saa aikaiseksi. On aika etevä keksimään kaikenlaista, jos on tylisistynyt, ja uudessa paikassa on kovin vaikea valmistella tarpeeksi hyvin paikat siten, ettei se pääse tuhoamaan mitään. No, maallista materiaahan se vaan on. Äiti hakee koiran jo reilun tunnin jälkeen, joten ehkei ehdi keksiä kauheasti kepposia sinä aikana. On viihtynyt tosi hyvin täällä uudella talolla, joten ehkäpä sille riittää kiertää vähän taloa, ja katsella ulos ikkunasta..