Nyt olen siis yhdeksännellä viikolla. Toisin sanoen 8+1 raskausviikkoa takana. Kääk. Vielä vaikka kuinka paljon, ennen kuin voin kertoa iloisen uutisen suurelle yleisölle. Jos siis aion pitää kiinni aiemmasta päätöksestä.

Olen minä muutamalle kertonut, mutta en todellakaan monelle. Ihan sen takia, että jos vielä menee kesken, niin ei tarvitse kaikille selitellä huonoja uutisia. Jotenkin olen suhteellisen rauhallinen tästä raskaudesta. En jännitä, että meneekö kesken, vaan elän päivä kerrallaan. Toki lasken päiviä, jotta voin netistä seurailla, että mitä mahassa tapahtuu suunnilleen näinä päivinä.

Eilinen päivä oli aika tuskaa. En oksentanut, mutta oli tosi paha olo melkein jatkuvasti. Pelkästään lounas auttoi kunnolla poistamaan pahan olon hetkeksi. Ja illalla pieni päivällinen. Minulla oli varattuna broilerin filesuikaleita, mutta en pystynyt paistamaan niitä, joten otin hätävaraksi hankkimani nakit ja perunasalaatin esiin. Yleensä en tykkää perunasalaatista (siinä on majoneesia, jota mahani ei tahdo oikein kestää), mutta eilen jo kaupassa teki sitä hirveästi mieli.

Iltakin meni aika heikosti. Makoilin sohvalla ja tuijotin teeveetä. Mies tuli suht myöhään kotiin ja uppoutui omiin juttuihinsa. Ei taida jaksaa silitellä minua jatkuvasti, kun on tämä paha olo jo jatkunut jonkin aikaa.

Tänä aamuna sama jatkui. Paha olo oli läsnä, vaikkei hirveän vahvana. Mutta kun kevyen ja vahvan pahan olon välillä loppujen lopuksi on tosi pieni ero, ainakin minulla, niin ei paljon hymyilytä tällä hetkellä. Ja pomo ilmaantui taas suht aikaisin töihin, joten en kehtaa mennä oksentamaankaan. Se voisi helpottaa, jos tilani yhtään pahenee tästä.

Tänään olisi luvassa lounas ystäväni kanssa. Hänelle olen kertonut tästä raskaudesta, joten ihan kiva mennä sinne. Pelkään vaan, että sopimamme paikka ei tarjoa mitään, mikä minulle tänään sopisi. Olen nykyään tosi kranttu ruoan suhteen. Siis sen suhteen mitä en pysty syömään. Jos ei iske, niin en pysty syömään.

Huominen neuvola jännittää vähän. Toivon todellakin, ettei ketään tuttua satu paikalle samaan aikaan. En ole vielä valmis siihen, että tieto leviää pikkukaupungissamme..