Johtuiko eilinen parantunut olo kotiinpaluusta ja normaalin rytmin löytymisestä, vai muista stressitekijöistä, jotka täysin veivät huomioni pitkästä aikaa raskaudesta. Onhan tämä valtava kokemus omalla tavallaan, vaikka toisaalta se ei ole vielä muuttanut kauheasti käyttäytymismallejani. Toki olen satunnaiset tupakat ja muutamat kännit jättänyt vetämättä - luonnollisesti. Mutta muuten ei ole tarvinnut ihmetellä sen enempää tätä elämää. Olen mielestäni ollut valmis äidiksi jo muutaman vuoden. Kesti vaan liian kauan löytää sopiva mies, tutustua häneen ja sitten saada aikaiseksi tämä ihme. Jo eksäni kanssa suunniteltiin lasta ihan niin pitkälle, että ehdin jättää e-pillerit jo pois. Mutta silloin suhteemme ei sitä kestänyt, eikä ehditty edes aloittaa yrittmäistä, kun jo erottiin. onneksi olin päättänyt pitää kuukauden e-pilleri tauon ennen yrittämisen alkua. Muuten elämäni voisi olla totaalisen erinlainen. Enkä olisi tavannut tätä elämäni miestä, joka nyt valoittaa päiviäni. Tämä mies ei joudu tossuni alle, vaikka kuinka yritän. Hän voi vaikuttaa heikolta ulospäin, mutta itse hän tietää, olevansa vahva ja älykäs. Hän ei kumartele toisia, muttei mysökään ryhdy turhiin taisteluihin pienten asioiden suhteen, jotka hän tietää voivansa muuttaa muillakin keinoin.

Itse viihdyn älykkään ihmisen seurassa. En jaksa olla suhteessa aina se osapuoli, joka tietää paremmin. En myöskään tahdo olla paljoa tyhmempi kuin toinen osapuoli, vaan tasa-arvo on minulle tärkein osatekijä hyvässä suhteessa. Siis sen lisäksi, että pitää toisesta todella paljon ja tahtoo elää tämän kanssa. Ja perheen perustaminen kuuluu sitä paitsi meidän molempien suunnitelmiin. Se on minulle ollut aina erittäin tärkeä asia. En voisi ikinä kuvitella eläväni ilman lapsia. Minulla on heille paljon annettavaa, ja minulla on heiltä paljon opittavaa. Suvun jatkuvuus on minulle erittäin tärkeä asia.

Olo on mitä mainioin. Ihan selvästi paluu rutiineihin oli minulle erittäin hyvä asia. Vähän oli paha olo työn jälkeen, kun lähdettiin kauppaan, mutta minullapa oli jemmassa sellainen myslipatukka (karsean makuinen, mutta toimii kuin häkä), jonka mies patisti heti syömään, kun valitus pahasta olosta alkoi. Alkaa mieskin jo hiffaamaan tämän raskauden aiheuttamat ongelmat ;-)

Niskasärky on vähän helpottunut eilisen hieronnan jälkeen. Tällä kertaa oli iso täti hieromassa, joka oli itse kuudennella kuulla raskaana. Mutta jaksoi hieroa kuin mies. Kuulemma on ollut sellainen koko raskauden ajan.. Hurjaa.. Nojuu. Tällä kertaa parempi päivä. Ihanaa.