Nyt on suurin osa tästä pienestä elämänalusta jo valunut ulos minusta. Ja samalla toivottomuuden tunne.

Eilen tajusin, kun muutamalle lähimmälle tästä jaksoin kirjoittaa, että minähän olen kaksi viimeistä kuukautta tullut helposti raskaaksi. Eihän se pelkästään surullinen asia ole! Tässähän on iloonkin aihetta! Ehkä pian voin todeta olevani raskaana kauemminkin, kunhan saan pidettyä tuon alkion sisälläni vähän kauemmin, että se ehtii kiinnittyä.

Täytyy tunnustaa, etten kauheasti ymmärrä mitä kehossa tapahtuu, kun tulee raskaaksi. Juu, tiedän perusjutut hedelmöittymisestä ja sen semmoisesta, mutta en oikeasti tiedä missä vaiheessa mikäkin kehitysjakso tapahtuu, enkä osaa sitä siirtää omiin tuntemuksiini vatsassa ja selässä.

Minulle on joskus sanottu, että kohtuni on taaksepäin kääntynyt. Tai jotain sellaista. Ja nyt sitten googlaamalla vähän, olen tajunnut miksi risktiselkäni niin usein on vaivannut minua. Kohtu se varmaan on ilmoittanut olemassaolostaan. Nyt näiden keskenmenojen takia selkää on särkenyt kahta kauheammin, ja tämä särky jatkuu vieläkin.

Eilen ostin apteekista vielä raskaustestin. Ja ibuprofeenia. Kun olin saanut negatiivisen tuloksen testiin, popsin ensitöikseni yhden ibuprofeenilääkkeen. Siihen saakka olin sitkuutellut kivussa ajatellen, että jos siellä vielä joku on, niin en ota riskiä mistään "kielletyistä lääkkeistä". Ja parasetamoli ei auttanut laisinkaan. Sellaisen otin jo eilen aamupäivällä. Mutta se ei auta menkkakipuihin, eikä auttanut keskenmenokipuihinkaan.

Ystäväni puhui jostain lääkkeestä, jota hänellä on raskaaksitulovaikeuksien takia. Se kuulemma auttaa kiinnittymään paremmin. Hän tarjosi minullekin tätä. Pitänee lukea vähän mitä tämä lääke sisältää ja harkita, uskaltaisinko kokeilla sitä. En yleensä kauheasti suosi toisten lääkkeiden ottamista, mutta tällä kertaa olen jo vähän epätoivoinen. Kyllä minä vielä yhdet kuukautiset ehkä masentuneena kestän, mutta kolmas keskenmeno putkeen voi olla liikaa päälle sekä kropalleni.

Nyt kuitenkin aion siirtää nämä ongelmat Juhannuksen ajaksi pimeään huoneeseen, ja päästän ne valloilleen vasta kun ollaan juhlittu railakkaasti ja nautittu valoisasta yöstä. Ja ehkä vähän makkarasta ja sinapista :-)

Ihanaa Juhannusta!

P.S. Jos tätä joku lukee, laittakaa minulle joku viesti. Olisi kiva tietää, että edes joku on lukenut tämän..