Minulla on ollut sellainen epävarma olo viime päivät tuosta keskenmenostani. Tein kaksi raskaustestiä km:n jälkeen, joista toinen näytti selkeää negatiivista. Toinen oli sellainen epävarma tapaus, josta en osannut sanoa juuta enkä jaata. RFSU:n testit ovat mielestäni aika epäselviä. Olen pari kertaa tihrustanut testiä eri väristen taustojen päällä, ja ihmetellyt että onko siinä viiva vai ei. Viime viikon maanantaina vai tiistaina oli selkeä, vaikkakin vaalea viiva. Torstaina tein vielä varmuudeksi sellaisen, ja silloin oli epämääräistä punaista siinä, mutta ei viivaa. Koska muistin vielä tuoreesti miltä se oikea viiva näytti, uskalsin päätellä siitä, että se minkä torstaina näin, oli vain tummempi viivan paikka.

Vaikka raskausoireet katosivat keskiviikkona vuodon aikoihin, olen vieläkin voinut ihan pikkuruisesti huonosti eilen ja tänään. Ja rupesin miettimään, että mitä jos ei se ollutkaan keskenmeno. Olihan se. Tunsin sen heti alusta. Mutta enhän minä ole ollut raskaana ennen, eli enhän minä oikeasti voi tietää.

Tyhmiä jälkimietteitä nämä todennäköisesti ovat, mutta tein silti uuden testin. Minulla oli vielä yksi RFSU-testi laatikossa, joten pissin äsken purkkiin ja totesin taas siinä näkyvän sellainen vaaleanpunainen varjo. Ei mikään viiva, vaan jotain tuherrusta vain. Ja edelleen kevyt epäilys siitä, että josko silti olisi jotain selvinnyt siitä vuodosta.

Mutta en viitsi vielä hysterisoida. Odottelen vähän aikaa, ja oletan, etten ole raskaana. Elintapani kestää kyllä sen, että jos olen kuitenkin raskaana, niin vauva ei siitä kärsi. Juhannuksena otin kyllä yhden jos toisenkin, mutta sille en enää voi mitään. Enkä siis oikeasti usko olevani raskaana. Olo vaan on vähän paha. Mutta se voi olla närästystäkin. Sitä mulla on usein ja paljon.

Aloitin eilen jonkun raskausvitamiinin syömisen. Siis joku monivitamiinivalmiste raskaana oleville ja sitä yrittäville. Sen lisäksi juon siis greippimehua päivittäin. Jostain luin, että se auttaisi kiinnittymistä. No, eipä ole tainnut auttaa tässä tapauksessa. Mutta samassa kuussa, kun aloitin greippimehun juomisen, sain ensimmäisen plussan testiin. Eli silleen ajatellen greippimehu on toiminut 100 % meikäläisen tapauksessa. Mutta ei ole auttanut raskaana pysymisessä. Siihen ajattelin, että josko nuo vitamiinit auttaisivat. Vaikka oikeasti en kauheasti usko kummankaan auttavan. Mulla on terveellinen ja tasapainoinen ruokavalio, jonka pitäisi riittää.