Olin lihonut jo kolme kiloa, eli olen nyt virallisesti ylipainoinen. No, ei hätää. Laihdutan sitten raskauden jälkeen. Se painosta tällä kertaa.

Muuten meni neuvola suht hyvin. Yritettiin Dopplerilla kuunnella sydänääniä, mutta ei löydetty. Tai itse asiassa minä kyllä näin näytöstä yhden väläyksen jossa luvut nousivat 150:een, mutta neuvolatäti ei sitä huomannut, kun katsoi vatsaa juuri silloin. Hän sanoi, että voi olla, että se oli sitten siinä. Mutta näillä viikoilla on kuulemma tosi hankalaa vielä löytää ääniä. Harmi tietty, olisin mielelläni saanut tässä vaiheessa jo varmistuksen siitä, että jotain masussa kasvaa.

Ilmoitin, että välillä olen epäillyt ylipäätään tätä raskautta, vaikka sain kaksi haaleaa plussaa alussa ja minulla on kaikki oireet. No, tehtiin testi, ja olenhan minä raskaana. Ei vain tiedetä tässä vaiheessa onko siellä mitään elossa, vai ei. Puolentoista viikon päästä yritetään uudestaan löytää sydänäänet dopplerilla. Toivotaan, että silloin saadaan jo jonkinlainen vahvistus. Siihen saakka mennään kuten aiemminkin.

Ruokavaliota ei tarvitse tässä vaiheessa muokata. Syön raskausvitamiineja, jotka korvaavat mahdolliset puutteet. Hemoglobiini oli loistavat 141 ja täti tiedosti sen, että aiemmin minulla on ollut vakavia ongelmia sen suhteen, joten olen erityistarkkailussa hb:n suhteen.

Sain kauheasti tietoa raskaudesta ja muusta kotiin luettavaksi. Mukavaa katsoa sitä illalla sitten miehen kanssa. Ehkä saan hänetkin ankkuroitua tähän projektiin kunnolla taas mukaan.