Tosi monet ystäväni, sekä tietenkin pikkusiskoni ovat tämän vuoden aikana saaneet vauvan. Ja vielä yksi on tulossa. Tämä tarkoittaa tietenkin sitä, että kaikki ei-raskaana olevat ystävät ovat kovin innoissani minun raskaudestani. Tyrkyttävät avuliaasti apua ja vaatteita ja infoa ja kaikkea, mitä vaan haluan. En kärsi tästä lainkaan. On oikeasti kivaa, kun monet ovat kiinnostuneita tästä minun uudesta elämästäni. Minulla on myös hyvä tekosyy ottaa jo tässä vaiheessa vastaan vauvan tarvikkeita, -vaatteita ja muuta tilpehööriä, kun kerran siskollanikin on vauva. Sanon aina, etten ota niitä itselleni, vaan siskolle, ja sitten jos kaikki menee hyvin, niin otan ne sitten siskoltani, koska silloin ne ovat jo menneet pienikis siskonpojalle.

Olen myös saanut kauheasti äitiysvaatteita. Ison kasan sain serkkuni vaimolta. Harmi vaan, että hän on hiukan rotevampi kuin minä, eteenkin alakropasta, joten kaikki housut ovat aika reiluja minulle. No, maha kasvaa, joten kyllä niistä vielä on hyötyä. Mutta vielä olen kovin lihavan näköinen niissä vaatteissa. Sain myös toiselta ystävältäni muutamat housut. Hassua on, että me olemme tosi erin muotoisia ja mallisia, mutta silti farkkumme ovat aina olleet aika saman kokoiset, ja istuvat vielä tosi hyvin toisillemme. Näin kävi myös nyt. Yhdet farkut ovat melkein kuin ommellut minulle. Ainoa ongelma niissä on se, että se joustava osa mahan kohdalla on aika löysä, sillä siitä kohtaan se tietenkin on jo venynyt yhden raskauden aikana. Mutta laitoin tiukan topin päälle, joka pitää ylhäällä sitä osaa, sekä vyön varmuuden vuoksi, ettei housut vahingossa tipu.

Mikä on sitten tylsää siinä, että saa vaatteita muilta? No se tietenkin, että olisi kiva itsekin ostaa jotain mammavaatteita. ja aionkin ostaa, mutta enpä viitsi paljoa ostaa, kun on jo melkein koko garderoobi täynnä niitä. Melkein kaikki ovat mustaa ja farkkua, joten taidan satsata väripilkkuihin ja kirjaviin toppeihin. Sellaisiin, jotka piristävät vähän tätä pimeää syksyä.

Ostin myös sellaisen BabyBjörn kantojutskan kirpputorilta eilen. kaverini miltei pakotti minut ostamaan sen, koska se on kuulemma markkinoiden paras, ja maksoi vain kympin käytettynä. Kallis kuulemma uutena. Annoin sen siskolleni näin aluksi. Sanoin, että tulen sitten tarvittaessa hakemaan sen häneltä :-)

Ostin myös siskonpojalle supermies-bodyn. Siinä on se ihana s-merkki rinnassa. Aika ihana oikeasti!